Webareal recenzia a návody

Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.

Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.


WordPress Hero

Recenzia: Profesionálna platforma pre tvorbu e-shopov Webareal

Webareal má za sebou viac ako 12 rokov fungovania na e-commerce trhu. To je dlhá doba, za ktorú musí vzniknúť komplexný systém pre vytvorenie a správu internetového obchodu. Naozaj sa tak stalo a oplatí sa WEBAREAL používať?

Čo je Webareal?

Webareal je český nástroj pre vytváranie e-shopov s mnohými pokročilými funkciami ako napr. napojením na pokladničný systém EET alebo s plne responzívnou šablónou vzhľadu a administráciou, vďaka ktorej môžete spravovať internetový obchod aj z mobilného telefónu. Pomocou Webarealu vytvorí svoj funkčný e-shop takmer každý, a to aj bez minimálnych znalostí programovacích jazykov.

Služba Webareal potom vo svojom základe ponúka rôzne nástroje a vylepšenia, ktoré vám pomôžu so zvyšovaním obratu, s marketingovými kampaňami, s napojením na obľúbené platobné brány, importom a exportom dát alebo jednoduchým vytváraním variant produktov.

Okrem softvérového riešenia e-shopu, sa Webareal stará o to, aby klientom maximálne uľahčoval prácu pri prevádzkovaní e-shopu. Svojim zákazníkom preto ponúka rôzne sprievodné služby ako napr. Fulfillment externý sklad, ktorá rieši takmer všetku náročnú prácu s tovarom ako skladovanie, zháňanie obalov, balenie, komunikáciu s dopravcami a vratky, alebo dropshipping, ktorý vám pomôže s odbytom tovaru cez partnerské e-shopy.

Hlavným zmyslom nástroja Webareal je jednoduché vytvorenie e-shopu, ktoré zvládne každý, kto chce predávať na internete a potrebuje okamžite fungujúce riešenie, bez nutnosti čakať na vývoj e-shopového riešenia na mieru.

Pre koho je služba určená?

S jednoduchým spôsobom vytvárania e-shopov, ktoré je s Webarealom možné, sa nabáda tvrdiť, že je táto platforma vhodná pre každého. Svoj plnohodnotný internetový obchod tu môže vytvoriť malý živnostník, s niekoľkými produktami, aj veľká firma s desiatkami tisíc produktov.

Webareal sa snaží byť užitočným partnerom pre akúkoľvek veľkosť e-shopu, ale predsa len má systém svoje limity, na ktoré však narazia len najväčší internetoví predajcovia s ponukou cez 40 tisíc produktov. Webareal na svojich stránkach upozorňuje, že tým v súčasnosti nemožno zaručiť rýchly a bezproblémový chod niektorých funkcií, ktoré s produktami pracujú.

Malým, ale ani veľkým e-shopom by na Webareal nemalo nič chýbať. Túto platformu pre vytváranie elektronických obchodov používajú prevádzkovatelia kamenných predajní, ktorí chcú zvýšiť zisky svojho obchodu, obchody s potrebami pre rybárov, predajcovia nábytku, realitní makléri alebo športové kluby, čo prostredníctvom predaja tímového oblečenia získavajú peniaze do klubovej pokladnice.

Kto stojí za Webarealom?

Za chodom a vývojom platformy Webareal stojí česká softvérová firma Bohemiasoft, ktorá vypustila do predaja prvú verziu tohto systému na prelome rokov 2007 a 2008. Od tejto doby zaznamenal systém obrovské zmeny, ktoré viedli k jeho zlepšeniu a rozšíreniu funkcií, aby sa dokázal vyrovnať stále rastúcej konkurencii.

Od samého začiatku systému Webareal sa jeho tvorcovia snažili vytvoriť kvalitné riešenia s dôrazom na jednoduché ovládanie, ktoré pochopia aj úplní začiatočníci. Nielen vďaka tomu ho majú zákazníci stále viac v obľube.

Webareal sa čoskoro po svojom spustení v Českej republike dočkal aj svojej slovenskej verzie a tým vlastne odštartovalo jeho dobývanie Európy, ktoré sa mu darí zrejme veľmi dobre, pretože v súčasnosti môže ponúknuť 9 jazykových mutácií svojho systému. V obľube ho majú zákazníci na Slovensku, v Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Španielsku, Nemecku, Ukrajine a samozrejme nechýba ani anglická verzia platformy.

V súčasnej dobe poháňa Webareal viac ako 6 500 internetových obchodov.

Hlavné vlastnosti služby

Jednými z hlavných výhod používania systému Webareal je určite jednoduché vytvorenie a spustenie vlastného e-shopu, ale tiež to, že sa užívatelia nemusia starať o jeho technické zázemie alebo zálohovanie. To im minimalizuje starosti a šetrí čas, ktorý môžu naplno venovať propagácii, predaju a zarábaniu peňazí.

Webareal recenzia - uvodná stránka služby
Úvodná strana Webareal.

Spustiť vlastný obchod môžete vlastne okamžite. Po prihlásení do administrácie systému vás čakajú tri hlavné kroky, ktoré sú nevyhnutné pre spustenie e-shopu. V prvom kroku musíte pridať produkty, ktoré chcete predávať, následne si vybrať dizajn obchodu z predpripravených šablón vzhľadu, a nakoniec musíte pripojiť vlastnú doménu. Potom už je obchod pripravený na odbavovanie prvých zákazníkov.

Webareal recenzie - spustenie eshopu
Privítanie v administrácii e-shopu.

Administrácia e-shopu je prehľadná, intuitívna a plná funkcií, ktoré vám uľahčia prácu s prevádzkou internetového obchodu, s jeho propagáciou alebo napríklad s vystavovaním dokladov.

Veľmi sa mi páči, že má Webareal možnosť napojiť sa na ďalšie služby z ponuky spoločnosti Bohemiasoft. Niektoré sú samozrejme ďalej spoplatnené, ale tú hlavnú výhodu vidím práve v tom, že si tieto služby so systémom dokonale rozumejú a mne odpadajú ďalšie starosti s hľadaním vhodného riešenia alebo jeho napojením.

Medzi hlavné vlastnosti služby patrí:

  • Intuitívna administrácia
  • Pokladničný systém
  • Export a import do účtovných systémov Pohoda, Money S3, Ekonóm
  • Predpripravené šablóny
  • Štatistiky návštev, objednávok, obratu, zisku alebo predajnosti jednotlivých produktov
  • Možnosť rýchleho napojenia na ďalšie služby nielen z ponuky spoločnosti

Prevádzkovanie e-shopu je hlavne o peniazoch a počítaní. Oboje sa nezaobíde bez sledovania a vyhodnocovania. V administrácii Webarealu nájdete jednoduché štatistiky pre získanie rýchleho prehľadu o výkone obchodu. K dispozícii sú štatistiky návštev, objednávok, obratu, zisku alebo predajnosti jednotlivých produktov. Všetky tieto štatistiky môžete filtrovať podľa jednotlivých dní alebo iného obdobia. A ak by vám nestačili, tak máte k dispozícii analytický nástroj Matomo (pôvodne Piwik). Samozrejme môžete na svoj e-shop kedykoľvek nasadiť Google Analytics.

Recenzia Webareal - štatistiky eshopu
Štatistiky výkonnosti e-shopu.

Nakoniec musím spomenúť responzívnu verziu administrácie e-shopu. Tá ponúka všetky funkcie a možnosti nastavenia, ktoré sú v desktopovej verzii. Z mobilného telefónu môžete sledovať nielen štatistiky výkonu, ale tiež spravovať produkty, vystavovať doklady alebo pridávať príspevky na blog.

Cenové balíčky

Webareal ponúka 4 cenové varianty – START, STANDARD, PROFI, EXCLUSIVE. Tie sa od seba líšia napríklad veľkosťou výberu šablón vzhľadu, maximálnym množstvom produktov, počtom e-mailových adries, počtom API požiadaviek alebo veľkosťou priestoru na disku.

Recenzia Webarealu - cenové balíčky
Cenové balíčky Webareal.

Balíček ŠTART vám poskytne všetko potrebné pre rozjazd a prevádzku malého e-shopu. Tento balík je obmedzený len množstvom výberu predpripravených šablón vzhľadu, maximálnym počtom produktov alebo priestorom na disku. Treba podotknúť, že 5 GB miesta na disku by malo pre obchod so 100 produktmi bohato stačiť.

Balíček STANDARD vám ponúkne väčší výber šablón vzhľadu a do svojho obchodu budete môcť pridať teoreticky neobmedzené množstvo produktov, ale musí vám k tomu stačiť 5 GB priestoru na disku.

S balíčkom PROFI už môžete vyberať zo všetkých predpripravených šablón vzhľadu a tiež sa výrazne zvyšuje počet denných API požiadaviek, takže sa nemusíte obávať prepojiť svoj obchod s ľubovoľným e-shopovým, skladovým alebo iným systémom. Tento balík nie je obmedzený maximálnym počtom produktov, a navyše vám ponúkne neobmedzený priestor na disku alebo neobmedzený počet e-mailových adries, ktoré môžete pre svoj tím vytvoriť.

V balíčku EXCLUSIVE by nemalo chýbať nič, čo je potrebné pre prevádzku veľkého elektronického obchodu. Nielenže máte k dispozícii neobmedzený priestor na disku, neobmedzený počet e-mailových adries a možnosť pridať neobmedzené množstvo produktov, ale máte možnosť používať ďalšie funkcie ako spoločný sklad, spoločná správa produktov, parametrické kategórie, párovanie platieb alebo webhooky, ktoré umožňujú, na základe určitej udalosti na webe, vykonať definovanú akciu (napr. po vytvorení objednávky spustiť import objednávky do marketingového nástroja).

Cenová politika Webareal sa mi zdá byť celkom príjemne nastavená. Z cenových variant by si mal vybrať takmer každý majiteľ e-shopu o rôznej veľkosti, s ktorým môže v systéme bez obáv ďalej rásť.

Šablóny na Webareal

Webareal ponúka v súčasnosti až 23 predpripravených šablón vzhľadu. Veľkosť výberu šablón závisí na vybranej cenovej variante služby. Šablóny spĺňajú moderné požiadavky na vzhľad, responzivitu a užívateľskú prívetivosť.

Recenzie Webarealu - šablóny vzhľadu
Ukážka výberu šablón vzhľadu Webarealu.

Šablóny sú roztriedené podľa variant cenových balíčkov (takže u svojho balíčka okamžite vidíte, ktoré šablóny môžete zadarmo využiť), ale tiež podľa tematických odborov alebo podľa umiestnenia hlavného menu. Posledné spomínané triedenie mi príde nezvyčajné, ale veľmi šikovné. Na výber teda máte z vertikálneho a horizontálneho umiestnenia menu.

Webareal nemá zabudovaný WYSIWYG editor (What You See Is What You Get), takže sa pri ďalšom upravovaní šablóny musíte uspokojiť s predpripravenými farebnými variantmi a jednoduchou zmenou loga. Ak budete chcieť šablónu svojho obchodu upraviť razantnejšie, tak k tomu potrebujete minimálne znalosť CSS alebo šikovného web kodéra.

Vlastné šablóny vo Webareale

Webareal neumožňuje do systému priamo nahrať vlastnú šablónu, ale môžete v ňom vytvoriť a editovať vlastný CSS súbor. Tým môžete na nepoznanie meniť podobu predpripravených šablón vzhľadu, ktoré Webareal ponúka. Upraviť si vlastnú šablónu teda nie je ľahké, ale vďaka tomu, že sa šablóny menia pomocou CSS štýlov, nebude problém zohnať profesionála, ktorý vám za rozumné peniaze upraví vzhľad vášho obchodu. Priamo cez administráciu e-shopu, v ľavom menu (Ďalšie služby – Grafici), sa môžete dostať na ponuku grafikov, ktorí majú s úpravou vzhľadu tohto systému dostatok skúseností.

Hlavné vlastnosti editora

Páči sa mi, že sa položky v editore volajú pravými menami, a nevystrájal tu nejaký až prílišný kreatívec, ako býva u podobných služieb zvykom. Vďaka tomu je editor prehľadný a intuitívny. Orientácia v ňom, a teda i nastavenie e-shopu by vám nemalo robiť väčšie problémy. Samozrejme, na každé rozhranie akéhokoľvek systému si musí človek najprv zvyknúť, ale tu by to nemalo trvať dlho.

Recenzie Webareal - hlavné vlastnosti
Správa produktov v e-shope.

Webareal je jednoducho plnohodnotná e-shopová platforma, ktorá pred vzhľadom uprednostňuje funkčnosť. Administratívne rozhranie editora je plné rôznych nastavení a ďalších funkcií, ktoré vám pomôžu so správou obchodu a správou jeho tovaru.

Nechýba ani pokročilejšie nastavovanie SEO pre kategórie, kde je možnosť nastavovať vlastné URL, titulok a popisok stránky, aby ju používatelia vyhľadávačov lepšie našli a mohli u vás nakúpiť. V balíčku EXCLUSIVE je k dispozícii funkcia parametrických kategórií, ktoré sa využívajú v pokročilom SEO k efektívnejšiemu získavaniu návštevníkov z vyhľadávania.

Niekedy sa človek nedokáže rýchlo zorientovať v tom, na čo dané nastavenie alebo funkcia slúži, takže musím pochváliť rýchlu nápovedu, ktorá je prítomná snáď na každej podstránke administrácie.

Webareal recenzia - nápoveda Webareal
Nápoveda v administrácii e-shopu.

V nápovede je nielen obrázkový postup, ale často aj video návody, ktoré vám s daným nastavením pomôžu a vysvetlia niektoré nejasnosti okolo fungovania nastavení.

Webareal recenzie - administrácia eshopu
Ďalšie nástroje obchodu Webareal.

Bez ohľadu na to, aký cenový balík používate, máte vo svojom e-shope možnosť používať ďalšie nástroje a napojenie na iné služby, ktoré vám pomôžu napríklad s marketingovými aktivitami.

Medzi nástroje patrí nielen blogovací systém pre písanie príspevkov, ale aj editor vlastných formulárov, systém na vytváranie ankiet alebo rotátor obrázkov (sliderov).

Najviac asi oceňujem editor oznámení. To sú vyskakovacie oznámenia, ktoré sa zobrazujú napríklad v spodnom rohu obrazovky, a ktoré vám umožnia osloviť návštevníkov obchodu a dostať ich tam, kam potrebujete. Môžete si nastaviť obsah vyskakovacieho oznámenia aj to, kam sa návštevník dostane po kliknutí.

Prevádzka e-shopu je tiež o práci s produktami a o vybavovaní objednávok. Ani z tohto pohľadu vám tu nebude nič chýbať. S objednávkami sa pracuje ľahko a je tu množstvo automatizačných nastavení, ktoré vám pomôžu s ich obsluhy alebo so spracovaním dokladov.

V prípade, že s e-shopom cielite na český trh a využijete českú verziu Webarealu, tak budete mať k dispozícii pokladničný systém Kasareal, ktorý vám pomôže s elektronickou evidenciou tržieb EET, takže budete mať svoje platby legislatívne podložené.

Webareal recenzia - pokladničný systém
Pokladničný systém Kasareal v českej verzii Webarealu.

Hlavné funkcie administrácie e-shopu:

  • Prehľadné štatistiky výkonu obchodu
  • Plnohodnotná správa produktov a objednávok
  • SEO nastavenia a u cenového balíčka EXCLUSIVE parametrické kategórie

Prepojenie Webarealu s ďalšími aplikáciami a službami tretích strán

Webareal sám o sebe ponúka veľa vlastných rozšírení, ktoré by vám mali nahradiť používanie nástrojov a služieb tretích strán, ale tieto rozšírenia niekedy nestačia, alebo užívatelia chcú používať vlastné nástroje, s ktorými majú skúsenosti.

V systéme sú pripravené napojenia na známe platobné brány ako GoPay, The Pay, PayPal, ale aj na leasingové spoločnosti ako Home Credit alebo Essox.

Ak by vám tieto nástroje nestačili, tak máte možnosť vložiť do pätičky e-shopu vlastný kód. To vám umožní prepojiť svoj obchod s ďalšími službami a nástrojmi pre ktoré nemá Webareal pripravené rýchle napojenie.

Webareal obchod môžete napríklad prepojiť so službami:

Webareal a riešenia pre EET a dopravné služby

Webareal prevádzkuje česká spoločnosť, ktorá má spracovaný svoj vedľajší produkt s názvom Kasareal (pre český trh). To je vlastne jednoduchý pokladničný systém, ktorý máte v administrácii svojho e-shopu k dispozícii. Všetky doklady môžete exportovať do účtovných systémov Pohoda alebo Money S3.

Webareal sa dokáže, vďaka predpripraveným mostíkom, rýchlo napojiť na API známych prepravných a zásielkových spoločností (Slovenská pošta, PPL, Zásilkovna, IN TIME, DPD a ďalších). Pre jednotlivých dopravcov môžete cez nastavenia upravovať ceny dopravy a ďalšie parametre.

Dropshipping na Webareale

Výhoda dropshippingu je najmä v tom, že vy sa staráte o logistiku tovaru, ale o jeho predaj sa starajú partnerské e-shopy. Na vás ako veľkoobchodu teda zostáva proces s tovarom, ktorý je potrebné zariadiť od prijatia objednávky. Väčšinou vyskladnenie, zabalenie a odoslanie, ale tiež riešenie vratiek alebo naskladňovanie.

Webareal recenzia - dropshipping
Ponuka dropshippingu.

Ak prevádzkujete veľkoobchod, veľkosklad a hľadáte nové predajné kanály, tak toto je jedna z možností, ako zvýšiť svoj obrat.

Návod, ako vytvoriť e-shop s Webarealom

Ako prvú vec, ktorú musíte urobiť, je registrácia do Webareal.sk. K registrácii potrebujete iba e-mailovú adresu, na ktorú vám príde prihlasovacie heslo. Po registrácii môžete Webareal neobmedzene a bez záväzkov používať po dobu 15 dní zadarmo.

Webareal recenzia - tvorba eshopu
Uvítacia obrazovka administrácie e-shopu.

Po registrácii sa vám vytvorí demo obchodu, v ktorom už je všetko pripravené. Vrátane stovky ukážkových produktov, takže môžete okamžite testovať proces objednávania, nastavovania a odbavovania objednávok.

Pre naše potreby demo produkty v e-shope ponechám, ale pre založenie obchodu s vlastnými produktami si ich budete musieť v správe produktov zmazať. To urobíte jednoducho: V ľavom menu vyberte E-shopProduktyProdukty. Tu kliknite na ozubené koleso a vyberte Zmazať všetky produkty na e-shope. Rovnaký proces potom musíte urobiť aj s kategóriami produktov, číselníkmi alebo parametrami.

Svoj obchod potom spustíme v troch krokoch, ktoré nám ukazuje uvítacia obrazovka administrácie.

  • Pridanie produktu: Na karte produktu musíme vyplniť všetky dôležité údaje a nesmieme zabudnúť vložiť obrázok produktu. Z názvu produktu sa potom automaticky generuje jeho URL adresa.
Webareal návod - pridanie produktu
Karta pre pridanie produktu.
Webareal návody - pridanie produktu - nastavenia
Doplňujúce údaje o produkte.
Návod Webareal - popis produktu
Popis produktu.

Popis produktu slúži pre jeho detailné popísanie. V textovom editore môžete pracovať s rôznymi nastaveniami písma, ale aj vkladať obrázky do textu.

Na konci karty produktov sú ďalšie nastavenia, ktorými pridáte produkt do príslušnej kategórie, pridelíte mu ďalšie obrázky alebo napríklad nastavíte titulok a popis, ktoré sa budú zobrazovať vo vyhľadávačoch.

Návody Webareal - nastavenia produktu
Pokročilé nastavenia produktu.
  • Nastavenie vzhľadu: V tomto nastavení môžete upravovať farebnú schému šablóny. Tlačidlom Upraviť šablónu sa dostanete na nastavenie, kde môžete zmeniť logo alebo pozadie stránky obchodu. Keď zídete v nastavení po stránke kúsok nižšie, tak sa vám zobrazia predpripravené šablóny, ktoré môžete použiť vo svojom e-shope.
Návod na Webareal - nastavenie vzhľadu
Úprava vzhľadu obchodu.
Návody na Webareal - výber šablóny
Výber z predpripravených šablón.
  • Nakoniec ostáva priradiť doménu. Máte možnosť zmeniť si NSSET (Bohemiasoft) u svojho registrátora domén a tým presmerovať doménu na systém Webareal, alebo si rovno registrovať doménu novú.
Webareal recenzia - finálny eshop
Náhľad finálnej verzie e-shopu.

Teraz už len ostáva napojiť obchod na rôzne marketingové a predajné kanály, ktoré do neho budú privádzať zákazníkov.

Klady a zápory Webareal

Klady (+)Zápory (-)
+ Plnohodnotná obchodná platforma pre prevádzku e-shopu- Bez znalosti CSS nemôžete výraznejšie meniť vzhľad obchodu
+ Vyriešené EET platby a napojenie na dopravcov- Nejasný prechod z demoverzie na ostrú (neprišiel som na to, ako jednoducho zmazať vzorové údaje)
+ Export do známych účtovných systémov (Pohoda, Money S3)
+ Rýchle prepojenie s platobnými bránami
+ Intuitívne ovládanie
+ Nastavenie SEO (vo variante EXCLUSIVE parametrické kategórie)
+ Možnosť výrazne ovplyvňovať vzhľad pomocou CSS
+ Jednoduché napojenie veľkoobchodu do dropshippingu
+ 15 dní testovania zdarma

Hodnotenie a záver

Webareal je profesionálna platforma pre tvorbu e-shopov, ktorá ponúka mnoho výkonných nástrojov a funkcií navyše. Tie vám pomôžu s prevádzkou a správou vlastného internetového obchodu, ale aj s napojením na iné služby alebo systémy.

Webareal sa snaží zo svojich zákazníkov vypestovať úspešných internetových podnikateľov. Páči sa mi šikovná ponuka bezplatných kurzov a platených školení priamo v administrácii e-shopu. Tiež sa mi páčia záložky s kontaktami na špecialistov, ktorí majú s týmto systémom skúsenosti a sú schopní pomôcť vám s rastom obchodu. Ich pomoc je samozrejme platená, ale ušetrí vám čas a trápenie pri zmene vzhľadu alebo získavanie návštevnosti e-shopu.

Oceňujem implementovaný platobný systém, ktorý v e-shope je pre český trh. Ten rieši nielen problematiku EET, ale môžete s ním vystavovať účtenky aj vo svojej kamennej predajni. To je vec, ktorá určite hocikoho poteší.

Úprimne si myslím, že na to, ako je Webareal preplnený nástrojmi a funkciami, tak sa z neho podarilo vybudovať vcelku jednoduchý systém. Ten zvládnu obslúžiť sami aj menej skúsení užívatelia, z ktorých sa na Webareal môžu stať ostrieľaní obchodníci. Pre nich sú v tomto systéme skvelé podmienky k ďalšiemu rastu.

5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.