Semrush SEO Writing Assistant a SEO Content Template recenzia

Naše webové stránky obsahujú odkazy na partnerské weby. Ak sa prekliknete z našich stránok na stránky partnera a tam si zakúpite jeho služby, obdržíme za sprostredkovanie províziu (Zistiť viac informácií). Táto forma spolupráce nijako neovplyvňuje objektívnosť našich recenzií. Každým nákupom cez kliknutie z našich stránok podporíte našu redakciu, aby sme aj do budúcnosti mohli tvoriť kvalitný a užitočný obsah. Ďakujeme.

Dôležité upozornenie Všetky naše články píšu skutoční ľudia. Nie sú to umelé texty od stroja.


WordPress Hero

SEO Writing Assistant od Semrush je spôsob, ako vylepšiť obsah svojho webu

V tomto článku vám ukážem techniky, ktorými porážam svoju konkurenciu vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Môžem vám prezradiť, že mi k tomu pomáhajú dva nástroje – SEO Writing Assistant a SEO Content Template. Ako vám pomôžu rankovať lepšie ako konkurencia? Tým, že vám odhalia, ako napísať lepší obsah, než majú ostatné weby. Chcete tiež zlepšiť techniku tvorby obsahu? Tak si poďte prečítať túto recenziu.

Prečo používať k tvorbe online obsahu SEO šablónu a asistenta?

U online obsahu (textu) je väčšinou potrebná kvalitná optimalizácia pre vyhľadávače. Prečo je pre web dôležité SEO? Hlavný dôvodom je lepšia viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania a predovšetkým potom lepšie rankovanie (lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania – SERP). 

Copywriter ako tvorca obsahu môže písať texty na základe domnienok a intuície alebo na základe tvrdých dát, ktoré pochádzajú priamo z prieskumu vašej najlepšej konkurencie, aká sa umiestňuje na TOP 10 pozíciách výsledkov vyhľadávania na konkrétne kľúčové slovo. Čomu dáte prednosť? Domnienkam a intuícii alebo skutočným dátam? Podľa môjho názoru je lepšie sa spoľahnúť na tvrdé dáta. Moje skúsenosti potom ukazujú, že tento názor je správny, pretože v SERP dosahujem so svojím obsahom dobré výsledky. A to je teda dôvod, prečo písať obsah podľa SEO obsahovej šablóny (SEO Content Template) a prečo používať SEO Writing Assistant. 

Oba nástroje mi pomáhajú s technikou písania obsahu. Na prvý pohľad viem, o čom mám v danom obsahu písať, aká sémanticky príbuzné slová používa konkurencia v podobnom texte cielenom na rovnaké kľúčové slovo alebo ako dlhý by mal obsah byť, aby mal vôbec šancu na dosiahnutie lepších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.

Predstavenie Semrush

Semrush je komplexný nástroj pre online marketing. V jednoduchosti sa dá povedať, že ho tvorí súbor niekoľkých nástrojov pre SEO, Paid Traffic, Social Media, Content & PR a Market Research. Tie vám pomôžu napríklad s prieskumom konkurencie, ale hlavne s optimalizáciou webu pre vyhľadávače. A tej sa venujem v tomto článku. Ostatne v recenzii Semrush sa dozviete viac o tom, čo tento nástroj vie a ako vám pomôže.

A teraz už sa poďme konečne pozrieť na nástroje, ktoré dotiahnu vašu techniku písania a obsah webu na vyššiu úroveň.

Ako používam 2 nástroje SEO Content Template a SEO Writing Assistant?

Použitie týchto nástrojov dáva zmysel v prípade, že máte urobenú analýzu kľúčových slov alebo keď viete, na aké hlavné kľúčové slovo alebo frázu chcete zacieliť svoj obsah. S dobre optimalizovaným obsahom samozrejme nakoniec získate návštevnosť na veľa ďalších vyhľadávacích dotazov, ale najdôležitejšia fráza je vlastne pilierom pre tie ostatné vyhľadávacie dotazy.

SEO Content Template

SEO Content Template je proste akási šablóna, ktorá vám pomôže pri tvorbe obsahu. Keď do nej vložím dôležitú kľúčovú frázu, vyberiem si trh, na ktorý chcem zacieliť, tak dostanem niekoľko odporúčaní, ktoré mi pomôžu vytvoriť SEO-friendly obsah.

ukážka nástroja SEO content template
Začať tvoriť obsah je jednoduché. Vložíte len kľúčové slovo.

Najlepšie si to ukážeme na príklade. Povedzme, že chcem vytvoriť článok na tému najlepšie slnečné okuliare a cieliť s ním na americký trh. Tak zadám slovo „best sunglasses“ do políčka v nástroji a kliknem na tlačidlo Create SEO Template.

vytvorená SEO content šablóna
SEO Content Template pre kľúčové slovo Best Sunglasses.

Čo sa teda zo svojej SEO Content Template dozviem?

  • Sémanticky príbuzné slová to sú súvisiace slová, ktorými by som mal svoj text obohatiť. Pre copywritera to sú ďalšie námety, ktorým sa má v článku venovať.
  • Spätné odkazy – weby, z ktorých chcem alebo by som mal chcieť získať spätné odkazy.
  • Čitateľnosť – takzvané readability score ukazuje číslo od 0 do 100. Čím vyššia hodnota tohto čísla je, tým lepšie sa text číta. Na obrázku vyššie vidím, že priemerné readability score u konkurencie je 63. Z toho vyplýva, že svoj text musím lepšie štruktúrovať, robiť kratšie odseky a jednoduchšie vety, aby sa čítal lepšie ako u konkurencie.
  • Dĺžka textu – odporúčaná dĺžka textu v počte slov. Z obrázku je zrejmé, že čokoľvek kratšieho pod 1585 slov teoreticky nemá v SERP na lepšie výsledky šancu.

Z praxe viem, že tie 4 spomínané body a odporúčania z obsahovej šablóny je dobré brať s rezervou. Nemusím sa ich držať na 100%, ale sú pre mňa určitým návodom, ako obsah vytvoriť. Napríklad tá dĺžka obsahu je diskutabilná, pretože vo výsledkoch vyhľadávania vás mnohokrát predbehnú weby s kratšími textami. Jedným z dôvodov môže byť to, že danú problematiku sa podarilo lepšie a výstižnejšie vysvetliť práve v tom kratšom texte a ten je vďaka tomu pre čitateľa lepší.

O kúsok nižšie už si môžem preskúmať TOP 10 výsledkov vyhľadávania s náhľadom, ako konkurencia používa v texte kľúčové slová. Okamžite je vidieť počet ich výskytov v celom texte. 

analýza konkurencie
Ako konkurencia používa kľúčové slová.

Text si môžem rozkliknúť a preskúmať do detailu. Nástroj mi zvýrazní kľúčové slová, ktoré ma zaujímajú. Vďaka zvýrazneniu vidím hojnosť ich výskytu naprieč celým textom. 

analýza konkurenčného obsahu
Analýza textu konkurencie.

Ako toho všetkého využiť? Keď som sa preklikal niekoľkými článkami konkurencie, tak som zistil, kde sú chyby a slabé stránky v ich obsahu. Tu som napríklad narazil na to, že ich texty sú zle optimalizované a štruktúrované. V texte nie sú takmer žiadne podnadpisy, ktoré by rozbíjali odseky, informovali čitateľov o ďalšom nadchádzajúcom odseku a dôležitej pasáži, ktorú si nesmie nechať ujsť. Takýto text sa čitateľom zle číta.

Zistil som teda to hlavné. Napísať lepší text na túto tému bude ľahké. SEO Content Template mi ale prezradila, že na prvých miestach sú veľmi silné weby. To znamená, že svoj článok musím určite neskôr podporiť spätnými odkazmi.  

Nakoniec dostanem ešte pár základných odporúčaní, ako text spracovať. Ak budem vytvárať zadanie pre copywritera, tak mu priložím tento printscreen ako prílohu k rozpracovanému zadaniu.

základné odporúčania pre písanie SEO textov
Základné odporúčania k písaniu obsahu.

SEO Writing Assistant

SEO Writing Assistant (SWA) je asistent na písanie optimalizovaných textov. Ešte nie je v takej fáze, že by tie texty sám napísal, ale dokáže mi ukázať, čo je v nich dobre, a čo je zle.

SEO writing assistant ukážka nástroje
SEO Writing Assistant má doplnok pre Google Docs a WordPress.

Predchádzajúci obrázok toho o SWA moc nepovedal. SEO Writing Assistant je vlastne editor textu, ktorý dokáže napísaný text okamžite analyzovať a poskytnúť mi na neho spätnú väzbu, čo by sa v ňom malo vylepšiť, či je originálny, či sa dobre číta a či by do neho bolo dobré pridať ďalšie súvisiace slová.

Editor obsahu SWA v Semrush
Editor obsahu SWA v Semrush.
Video: ukážka nástroja SEO Writing Assistant.

SEO Writing Assistant mi ukáže 4 najdôležitejšie veci:

  1. Čitateľnosť – aká je čitateľnosť môjho textu. Pri analyzovaní konkurencie som sa dozvedel, že priemerné readability score je 63. Na videu vyššie môžete vidieť, že môj text dosiahol na skóre čitateľnosti 68. Oproti konkurencii je to lepší výsledok. K tomu dostanem tipy na počet slov, či nie sú problémy s hlavným nadpisom článku alebo s jeho obsahom. Tu mám na mysli napríklad dĺžku odsekov, aké vety alebo slová by bolo dobré prepísať a ďalšie veci, ktoré pomôžu k lepšiemu skóre čitateľnosti.
  2. SEO – tu vidím rôzne SEO metriky, ktoré mi pomôžu s lepšou optimalizáciou textu pre vyhľadávače. Z toho ma asi najviac zaujímajú odporúčané slová, ktoré by som mal v texte spomenúť. Samozrejme to musí dávať v tom texte zmysel.
  3. Tón hlasu – SWA vie v závislosti od použitých slov zmerať tón hlasu použitý v texte. Tón hlasu ma zaujíma v prípade, keď sa snažím vyznenie textov určitého projektu zladiť do určitého štýlu. Ak by som písal napríklad článok na vlastný blog, tak by som chcel texty skôr ležérne, aby vyzneli, čo najviac osobne. Naproti tomu napríklad v odbornom texte potrebujem pôsobiť neutrálne alebo možno formálne.
  4. Originalita – táto funkcia skontroluje, či nie je text alebo jeho určitá pasáž duplicitná. Ja som do SWA vložil článok z Tripsavvy.com, takže mi SEO Writing Assistant samozrejme ukázal, že môj text originálny nie je. Prezrieť si to môžete na videu o kúsok vyššie.

Z týchto 4 hlavných ukazovateľov dostanem celkové skóre, ktoré mi ukáže kvalitu vlastného obsahu. Toto skóre dopĺňa interaktívny graf. Hodnotenie sa pohybuje v rozmedzí 0-10. Čím vyššiu hodnotu získam, tak tým by mal byť obsah kvalitnejší a lepšie optimalizovaný. Na ďalšom obrázku je skóre môjho textu 4,4 / 10. Z toho okamžite vidím, že text nie je úplne najlepší a je potrebné ho vylepšiť. Ako? S tým mi pomôže SEO Writing Assistant.

Súhrnná metrika ukazujúci kvalitu obsahu.
Súhrnná metrika ukazujúca kvalitu obsahu.

Prečo nástroje používam?

Najdôležitejšia je pre mňa funkcia čitateľnosti. Urobiť lepšie čitateľný obsah, to už je pomerne zložitá záležitosť. Práve na dobrej čitateľnosti môže závisieť komerčný úspech projektu, pretože čím lepšie čitateľ textu porozumie, tým skôr ho získate na svoju stranu. Viac o tom, čo je čitateľnosť a ako funguje.

Semrush a jeho 2 nástroje – SEO Content Template a SEO Writing Assistant mi dávajú určitú šancu, ako s novým obsahom môžem rýchlo obrátiť hru na svoje ihrisko. Do istej miery sa dá tvrdiť, že oba nástroje zlepšia techniku písania obsahu, pretože vás „nútia“ vkladať do textu sémanticky príbuzné slová, o ktorých napríklad ani neviete. Nemusíte kvôli nim robiť zložitú analýzu kľúčových slov, pretože ju za vás urobia tieto 2 SEO nástroje pre obsahový marketing. 

Vo výsledku teda šetrím veľa času, lepšie sa mi plánuje štruktúra celého obsahu, viem ako má byť text dlhý a kde sú slabé stránky konkurencie. Čo viac ešte potrebujete k lepším pozíciám vo výsledkoch vyhľadávania?

5/5 - (1 vote)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.