Na čo myslieť pri zakladaní e-shopu

Online obchod

Na začiatku je vždy nápad. Dobrý alebo zlý – dá sa s ním pracovať. Dajme tomu, že máte chytľavý názov a produkt, o ktorom si myslíte, že pôjde na dračku. Na rad prichádza internetový obchod a všetky technické i netechnické záležitosti, ktoré treba vyriešiť.

Systém, doména, hosting

Vyhrniete si rukávy, stiahnete si CMS z internetu a dáte sa do toho sami? Alebo si radšej najmete partiu profíkov, ktorí majú s e-shopmi skúsenosti? Musíte si vybrať, či použijete nejakú platformu na báze mesačných poplatkov, alebo si necháte postaviť e-shop na mieru. Výber hostingu (cez ktorého si môžete ročne obnovovať doménu) je kľúčový – podľa jeho kvality budete alebo nebudete mať v budúcnosti problémy.


Naši partneri

Coolhousing

Dizajn, prehľadnosť, UX

Svieži, vzdušný web, žiadne kliky ani povinnosti navyše. Tvorba eshopov na mieru znamená, že niekto strávil dlhé hodiny premýšľaním nad rozhraním a jeho ladením, aby ušetril zákazníkovi pár sekúnd života – stránka, ktorá je pohľadná, šik a nič ju nebrzdí, funguje rýchlo aj na starších zariadeniach – len taký e-shop bude dnes úspešný. Funkcionalita je na zozname to-do vecí vždy hore.

Branding

Znie to ako detail, ale nie je. Vyplatí sa dbať na veci ako sú logá, identita, charakteristický štýl ako sa predstavujete zákazníkom. A nevyplatí sa hrať sa na korporáciu ak ste napríklad malá rodinná firma alebo osamelý živnostník. Šikovnú lákavú značku môže mať každý.

Optimalizácia na rôzne platformy

E-shop by ste mali optimalizovať už počas výroby, nenechávať to na neskôr. Je viacero druhov optimalizácií – napríklad optimalizovať pre vyhľadávače (nesmierne dôležité – z vyhľadávačov vám chodia zadarmo zákazníci), optimalizovať web pre konkrétne kategórie obyvateľstva, alebo optimalizovať pre rôzne browsery a najmä rôzne platformy. Už zopár rokov platí, že väčšina zákazníkov nakupuje zo smartfónov a v niektorých oblastiach je to už takmer sto percent.

Systém vkladania produktov a ich popisy

Ak e-shop nemá zvládnutú aj tú časť, ktorú zákazník nevidí – administráciu – po čase bude práca s obchodom únavná, bude to na ňom vidieť a bude upadať. Správne a výstižné popisky sú dôležité, rovnako aby ste si s tým dali prácu vy a nielen kopírovali z iných webov.

Registrácie a objednávky

Príliš komplikovaná registrácia, zdĺhavá objednávka s množstvom okieno – také veci dokážu zákazníka odradiť od nákupu v momente, ako už padlo jeho rozhodnutie. Činnosti by mali byť zautomatizované, aby ste ich dokázali jednoducho vybaviť napríklad aj počas dovolenky.

Platby

Majú byť pohodlné. Ideálne ak váš systém dokáže prijať klasické Visa a Mastercard kreditky – stále je veľa shopov, ktoré jednoducho prijímajú iba platby cez niektoré banky, poprípade si účtujú veľké poplatky za dobierku a pod. Zákazníkom treba vyjsť v ústrety pri tom najdôležitejšom.

Cenová politika, podmienky, doprava

Pravdepodobne nie ste sami na trhu, kto ponúka to isté. Od konkurencie vás odlíšia lepšie podmienky – ale ísť pod cenu tiež nie je dobrý nápad, pretože by ste mohli skončiť na nule alebo pod ňou.

Komunikácia so zákazníkom, podpora a reklamácie

Musíte mať vyriešené kanály, po ktorých sa budete baviť s ľuďmi a musíte byť pripravení, že často budete riešiť doslova hlúposti alebo nepríjemnosti.

Prítomnosť na sociálnych médiách

Hovorí sa, že na sociálnych sieťach musíte byť. Čo sa však hovorí menej je, že obrovské kvantum e-shopov má mŕtvy Facebook, alebo sociálne siete bez odozvy. Áno, aj táto činnosť sa môže od začiatku skomplikovať.

Digitálny marketing

V niektorých segmentoch (zábava) môže tvoriť až 50 percent všetkých nákladov vášho podnikania. V marketingu je veľké množstvo nástrojov a stratégií a ak odbijete túto veľmi širokú tému, nikto sa o vás nedozvie.

Pridať hodnotenie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.